latinica | ћирилица

ЗРЕПОК УПУТИО ПРИМЕДБЕ НА НАЦРТЕ ОДЛУКА ИЗ ОБЛАСТИ ПОРЕЗА НА ИМОВИНУ

19.11.2013

19. новембра 2013. године је ЗРЕПОК упутио Градској пореској администрацији у Зрењанину Примедбе на „Нацрт Одлуке о одређивању зона и најопремљеније зоне на територији града Зрењанина за утврђивања пореза на имовину града Зрењанина", на "Нацрт Одлуке о висини стопе пореза на имовину у граду Зрењанину" и "Нацрт Одлуке о висини стопе амортизације за утврђивање пореза на имовину".

 

Подсећања ради, дана 12. новембра 2013. године одржана је седница Градског већа на којем су чланови Већа усвојили предлог Закључка о утврђивању Нацрта Одлуке о одређивању зона и најопремљеније зоне на територији града Зрењанина за утврђивање пореза на имовину, предлог Закључка о утврђивању Нацрта Одлуке о висини стопе пореза на имовину у граду Зрењанину, као и Предлог Закључка о утврђивању Нацрта Одлуке о висини стопе амортизације за утврђивање пореза на имовину. Нацрти тих одлука су били упућени на јавну расправу која је била отворена до 19.11.2013. године до 10 часова.

 

„Зрењанински пословни круг“ је упутио примедбе на сва три предложена нацрта из разлога што би усвајање оваквих нацрта довело до драстичног увећања пореских обавеза како грађана тако и привреде, при чему су чланови „ЗРЕПОК“-а имали у виду да се применом новог закона о порезу на имовину укида досадашња накнада за коришћење градског грађевинског земљишта.

 

Главна примедба на Нацрт Одлуке о одређивању зона и најопремљеније зоне на територији Града Зрењанина за утврђивање пореза на имовину града Зрењанина је та да зоне нису одређене на законом прописан и Нацртом прокламован начин ("у зависности од комуналне опремљености и опремљености јавним објектима, саобраћајној повезаности са централним деловима града Зрењанина"). Наиме, прешироко је одређена прва (“најопремљенија” = најскупља) зона за обрачун просечне цене имовине.

 

Главна примедба на Нацрт Одлуке о висини стопе пореза на имовину у граду Зрењанину је та да Градска управа није израдила укупну пројекцију оптерећења пореских обвезника према предложеним нацртима одлука. Она не зна ни колико ће пореза разрезати, ни прикупити, па не стоји аргумент предлагача да ће новим обрачуном бити мање новца у буџету града од онога што се досад прикупљало накнадом за коришћење градског грађевинског земљишта и пореза на имовину. Тиме што није урадила пројекцију разреза укупног пореза на имовину по предложеним одлукама градска управа је поступила и незаконито јер је законом предвиђена обавеза да се води рачуна о оптерећењу пореских обвезника да буде примерено њиховим могућностима.

 

Примедба на Нацрт Одлуке о висини стопе амортизације за утврђивање пореза на имовину:


Предложена је нижа стопа амортизације (0,8% по години старости објекта) од законом предвиђених максималних 1%. Овим се умањује пореска олакшица за старије објекте, а добро је познато да у Зрењанину чак и потпуно новоизграђени објекти након њихове израде и пуштања у промет вреде мање од њихове грађевинске вредности што је и кључни разлог за изостанак грађевинских активности у граду.

 

Примедбе и предлоге ЗРЕПОК-а на нацрте ових одлука можете преузети ОВДЕ.

 

Чланови ЗРЕПОК-а се искрено надају да ће њихови предлози бити уважени и да ће доносиоци овако важних одлука показати пуну свест и одговорност према својим грађанима и привреди у веома тешком времену.

Контактирајте нас

ЗРЕПОК, Краља Александра I Карађорђевића 15/III, Град Зрењанин, Република Србија