У организацији Града Зрењанина и Националне алијансе за локални економски развој у Градској кући одржана је панел дискусија на тему Пословни амбијент на локалу – Улога и значај пословног савета. Акценат је био на унапређењу пословног амбијента на локалу и представљању добрих примера из праксе. Скупу су поред Градоначелника Чедомира Јањића и његовог помоћника Душка Радишића, присуствовали привредници и предузетници као и и представници пословних асоцијација у Граду, Националне службе за запошљавање, и представници других општина из Баната.
Скуп је отворио Градоначелник Зрењанина, господин Чедомир Јањић, који је рекао да градска управа активно ради на унапређењу привредног амбијента и услова за пословање. „Различитим одлукама покушавамо да убрзамо процедуре, кроз разговоре с многим привредницима покушавамо да сазнамо шта је то што је њима важно у пословању, а формирањем институције пословног савета циљ нам је да се окупљамо и договарамо редовно и покушамо да направимо пословни амбијент у граду и олакшамо пословање локалној привреди“ – нагласио је Градоначелник.
Извршна директорка НАЛЕД-а, госпођа Виoлeта Јовановић, рекла је да је једна од основних функција НАЛЕДА, да усагласи различите ставове субјеката на локалу и предложи најприхватљивија решења. „Оно што је НАЛЕД на националном нивоу, то је привредни савет на локалу и због тога нам је ова тема јако важна и непосредан је повод нашег данашњег окупљања. Ми окупљамо велики број чланова, а међу њима и ЗРЕПОК, који представља изузетан пример организовања локалних привредника. Успели смо да доста урадимо на унапређењу различитих закона, прописа, поједностављењу процедура, а то се најбоље одсликава у домену грађевинских дозвола. Други наш значајан резултат је по питању "сиве економије", где смо, с Владом, формирали интерминистарско радно тело које се бави сузбијањем "сиве економије", највећег проблема за све који послују у Србији“ – истакла је она. „Свака инвестиција се, практично, дешава у некој општини или граду и због тога нам је важно да све то што радимо на нивоу Републике "пресликамо" на локални ниво. Због тога смо осмислили програм цертификације општина који, сведено на једноставан језик, даје "план рада" локалној самоуправи за сарадњу с привредом, шта је то што једна општина треба да уради да би била добар "домаћин" привреди, ефикасан сервис, да би поједноставила све своје процедуре и омогућила свима који послују да се баве својим пословањем и да не морају да губе време на процедурама и шалтерима. Кроз тај програм је до сада прошло преко 60 општина и градова у Србији, а од 2012. године тај програм спроводимо и у региону. Кроз тај програм је Зрењанин већ једном прошао и сада се поново укључио у поступак, да поново испуни услове стандарда који је сада и пооштренији, због ширења у региону, што сада значи да се Зрењанин, практично, укључио у једну регионалну утакмицу“ – нагласила је директорка НАЛЕД-а на скупу у Зрењанину.
Детаљ са панел дискусије
Од пословних асоцијација запажано је било учешће ЗРЕПОК-а, испред које је ставове изнео Председник Удружења Драган Видаковић. «ЗРЕПОК» сматра да није похвално то што пословни савет није основан раније и што он већ не функционише, али свакако поздрављамо одлуку Градске управе да се формирању пословног савета приступи озбиљно. Није циљ формирати пословни савет ради форме, већ формирати функционални пословни савет који ће се озбиљно бавити изградњом повољног пословног окружења у Зрењанину.
Драган Видаковић је изразио наду да ће пословни савет бити формиран у скоријем периоду, додавши да ће ЗРЕПОК узети учешће у раду тог тела али под јасно утврђеним критеријумима. Председник ЗРЕПОК-а је укратко изнео најбитније Захтеве послодаваца у погледу формирања пословног савета у Зрењанину, након чега је и отворена дискусија у ком су учествовали присутни привредници и предузетници.
О примеру функционисања пословног савета у Панчеву су говориле представнице Канцеларије за локални економски развој Панчево, након чега је закључено да не постоји универзалан модел који се може применити на све прилике и средине, већ то искључиво зависи од локалних прилика.