Порцењујући да су предлози нацрта Одлуке о накнади за заштиту и унапређење животне средине и Одлуке о накнади трошкова техничког предлога који су упућени на јавну расправу 05.11.2010. године од значаја за живот и пословање на територији града Зрењанина, „ЗРЕПОК“ је одлучио да се придружи јавној расправи по овим питањима и данас је градској управи Зрењанина уручио своје примедбе на обе одлуке. Обе предложене нове одлуке предвиђају вишеструка увећања доадашњеих цена накнада које грађани и привреда плаћају, али и нове додатне видове захватања по овим основама.
Читањем предложеног нацрта нове одлуке о накнади за заштиту и унапређење животне средине (еколошка такса), и упоређивањем са другим градовима и њиховим решењима, лако је видети да би Зрењанин, уколико предложени Нацрт ове одлуке усвојен као такав, био међу најскупљим градовима у Србији, а своје грађане и привреду оптеретио додатним наметима који су за 2 до 10 пута већи него градови слични њему, Суботица и Крагујевац на пример.
Предложеним нацртом је предвиђено поскупљење за грађане од 50% а за правне субјекте од 100% и додатно увођење новог намета у виду опорезивања не само стамбеног и пословног простора него и земљишта (0,5 дин/м2). Посебно је проблематично то што је за оне који су по Уредби означени као загађивачи животне средине ( а уредбом су практично обухваћене све делатности) морају да плаћају и 0,4% од укупног годишњег прихода еколошку таксу!
Зрењанинску привреду, која се последњу деценију бори за голи опстанак, додатно ће оптеретити овај намет и учинити им не исплативим производњу. Наиме, свима који се баве пословањем у овим кризним временима, јасно је да су профитне стопе пале и да се код успешних привредних субјеката крећу од 1% до 2% од укупног годишњег прихода, што би практично значило да би се њима само на име ове еколошке таксе узимало 20% до чак 40% од укупне годишње нето добити!
На овакав начин би грађани и привредници Зрењанина били у неравноправном положају у односу на грађане и привреднике у другим градовима, а Зрењанин би још више био препознат као средина која драстично оптерећује „додатним, невидљивим трошковима“ оне који живе и послују у њему и тако још више одбијао потенцијалне инвеститоре у град.
Слично је и са Нацртом одлуке о трошковима техничког прегледа објеката. Овом одлуком предвиђено је вишеструко увећање цене техничког прегледа објеката које је потпуно непримерено данашњем времену и могућностима инвеститора и чињеници да је грађевинарство тренутно најугроженијка грана привреде у Србији. Проценат увећања цена планиран овом одлуком износи од 240% до чак 375% у односу на предвиђене цене које су биле утврђене предходном одлуком. У образложењу ове одлуке стоји да предходна одлука није мењана од 2006.године, па се онда поставља питање да ли је инфлација, као основ мењања цена, у последње четири године била 375%?
Ако упредимо овај нацрт нове одлуке о трошковима техничког прегледа објеката у Зрењанину са одлукама којима се регулише ова област у другим градовима у Војводини, нама блиским по величини, лако је увидети да би ти трошкови били знатно већи у Зрењанину, а самим тим би Зрењанин био и мање конкурентан у смислу привлачења инвеститора.
Због свега напред наведеног, стручни тим „ЗРЕПОК“-а је сачинио примедбе и на један и на други нацрт одлука са захтевом градској управи да их као такве и усвоји.
Овде можете преузети цео текст „ПРИМЕДБЕ ЗРЕПОКА НА НАЦРТ ПРЕДЛОГА ОДЛУКЕ О ЕКОЛОШКОЈ ТАКСИ“